Andre Norske brukarar av openpilot CC?
Posted 23 September 2011 - 09:03 PM
Har fått oppretta ein eigen tråd for norske brukarar av openpilot produkt (Svenske, Danske.. brukarar er sjølvsagt velkomne)
Er sjølvsagt mykje bra informasjon å finne på engelsk, men det kan vere enklare å diskutere problemstillingar som dukkar opp om vi kan skrive på norsk.
Sjølv er eg ganske fersk, starta for vel eit halvt år sidan med å kjøpe eit bar brukte T-rex 450 helikopter og hadde planar om å bruke dei for film/foto. Etter kvart innsåg eg at heli av den størrelsen ikkje var rett valg for filming, så eg solgte det eg hadde av heli utstyr, surfa rundt på nett etter info om quad, og endte opp med å kjøpe ein openpilot CC. Har brukt forumet på modellflynytt.no aktivt for å få hjelp/tips og har bygd min eigen Kvadd. Driv stadig og endrar på denne :-) ventar på eit Bluetooth adapter for telemetri, og eit adapter for å kunne bruke berre satellitt modulen på Jr mottakaren min.
Kjem med meir info etter kvart.
Håpar fleire vil bli med på denne tråden
Mvh
@mundsen
Oyvind Amundsen
Norway
Posted 05 October 2011 - 08:53 PM
Jeg er i start gropa her, men synes det som de har gjort i Openpilots virker kjempebra. Selv vet jeg ikke helt hvor jeg skal begynne. Har sjekket mye på modellflynytt.no men ikke funnet skikkelig byggeblog som passer lommeboken. Slik at man vet og kan finne ut hva deler man skal kjöpe inn for å få satt opp et skikkelig quad copter. Kanskje du kunne sendt meg en mail med litt bilder og hvordan du har bygget ditt. Nå har jeg satt meg på varsling når de for kort på lager igjen slik at jeg kan sikre meg ett.
Alt du har og ösnker å dele mottas med takk!!!
Mvh
Rune
Posted 06 October 2011 - 09:47 AM
Laga min første quad for eit par mnd. sidan etter aktiv bruk av forumet på modellflynytt.no - laga senterplater sjølv av karbonplate best. fra Kina...
Etter ei noko hard landing fikk eine senterplata seg ein knekk i festet til eine foten, og sidan karbonplater er veldig dyre (350 kr for ei plate som held til to senterplater) kom eg fram til at eg ville bruke ferdige delar. Ein kan lage veldig billg quad ved å bruke finerplater til senterplater og armar av tred, eller alu fra tørkestativ..
Quaden eg held på med no vert ein såkalla X quad med senterplater av karbon og lau armar (motor til motor ca 50 cm), open pilot controller og bluetooth for telemetri (kan justere live trådlaust via PC eller Android tlf). Manglar berre senterplatene - håpar dei dukkar opp innan få dagar.
Kan starte ein byggeblogg her når alle delane er på plass der eg legg inn bilder + linkar til der eg har kjøpt utstyret.
Mvh
Øyvind
Oyvind Amundsen
Norway
Posted 06 October 2011 - 03:50 PM
Høres veldig bra ut, og ser frem til når du kommer igang med byggeblogg. Hvor kan man lese mer om telemetri her inne på forumet? Kjører du med FPV også eller?
Venter med spenning på blogg :-)
Mvh
Rune
Posted 10 October 2011 - 07:06 AM
Har ikkje FPV enda, må lære å flyge kvadd først :-) men det ligg i planane framover
Oyvind Amundsen
Norway
Posted 22 November 2011 - 12:18 AM
Jeg er registrert som member av OpenPilot nå, og dette ser ut til å bli svært interessant.
Til nå har jeg bare bygget en GAUI og fløyet den litt, samt gjort noen modifikasjoner.
Jeg var nesten klar til å bestille utstyr fra Tyskland til neste prosjekt ( Mikrokopter), og det var helt tilfeldig at jeg oppdaget siden til OP da jeg søkte etter andre mulige løsninger. Nå har jeg lest om hvordan det gikk da man skulle selge 100 kort fra butikken i Portugal, så jeg ser for meg at det kan bli vanskelig å få tak i et styringskort fra OP. Hva tror du "@mundsen"? eller dere andre norske?
Har et par interessante men krevende prosjekter som skal gjennomføres i løpet at to tre år.
Men nok for nå. Er med om jeg kan bidra med noe. Og jeg tror det fins mange members som det kan være mulig å be om hjelp med vanskelige løsninger siden.
Mvh. Makita
Edited by Makita, 26 November 2011 - 04:54 PM.
Posted 25 November 2011 - 11:28 AM
Mista quaden min for kort tid sidan. vinden tok den og eg mista orientering/kontroll - har ikkje funne den og rknar med den endte sine dagar i sjøen :-(
Har starta på eit nytt quad prosjekt for vinteren, men ser på ein annan kontroller da eg er ute etter UAV muligheiter med GPS, mag, baro..
Ikkje umulig at det kan bli ein ny OP kontroller etter kvart, men vil vente å sjå korleis pro varianten blir.
Kan på det sterkaste anbefale OP CC om du ikkje er ute etter UAV - veldig stabil + veldig bra software for konfigurasjon..
Oyvind Amundsen
Norway
Posted 06 December 2011 - 06:43 PM
Uvant med multirotor forumprat på norsk. Veldig hyggelig!
Kjedelig at den blåste til havs da!
Ja de er ikke så enkle å få tak i disse CC-korta. Jeg var heldig og fikk kjøpt et par mens det fortsatt fantes en forhandler som godtok restordre. Fungerer utmerket i mitt akro/fpv trikopter, og sett i forhold til prisen kan det anbefales på det sterkeste. Til Y6'en som jeg bruker i jobb har jeg god erfaring med Mikrokopter, som nå er stabil i sitt 2. år. Litt komplekst å sette seg inn i, men fungerer veldig bra når det endelig er lært
Gleder meg til OpenPilot Revolution. Det ser ut til å bli et kult system!
Snakkes!
Jan Henning Thoresen,
Tønsberg
Edited by JanHenning, 06 December 2011 - 07:08 PM.
Posted 19 December 2011 - 03:35 PM
Nå er sirkuset i Portugal i gang igjen.
Som ved et lykke treff kom jeg til slutt inn på 'opstore.eu' og fikk bestilt et par cc cards.
Rett etterpå var det umulig å komme inn igjen. Jeg la merke til at jeg hadde glemt en del av
gateadressen min i Spania, og ville rette den i tide. Men det var - som nevnt - umulig.
Nå får jeg utstyret til Spania, men det blir ikke bygging før jeg kommer heim til Norge igjen. Må
ha verktøy som jeg ennå ikke har der. Men dobbelt sett med radioer og ladere.
Nå blir det spennende å se om bestillingen virkelig har fungert! Jeg leste mye om diverse feil
som oppsto forrige gang varene der var i salg.
Skal oppdatere ev. interesserte når jeg vet mer.
God Jul til dere som leser Norske-siden.
Makita
Posted 21 December 2011 - 12:42 PM
Prøvde å gå inn for å bestille, men da hang sida. Når eg omsider kom inn var det utsolgt.
Men har starta nytt prosjekt med ein annan kontroller. Håpar den vert like stabil som OP CC var.
Lykke til med alle vinterprosjekt, og God Jul
Oyvind Amundsen
Norway
Posted 24 December 2011 - 12:03 AM
Artig å se flere norske openpiloter! Har akkurat fått min første opcc, men har ikke noe quad å putte den i enda... Har en liten en underveis sammen med en DJI Naza controller (Flamewheel 450) . Blir morro å sammenligne Naza mot openpilot cc.
Har aldri flydd quad før så dette blir spennende, har derimot holdt på med fly i årevis, og heli de siste tre årene, så jeg tror det skal gå greit å venne seg til multirotor. Ser jo vanvittig stabile ut,(såfremt de er innjusterte) i forhold til helikopter med flybar.
Uansett, God jul til alle!
Mvh
Erik
Posted 14 March 2012 - 10:27 AM
Jeg er ny på dette forum.Så jeg har ikke fått kjøpt cc kort enda.ser ut som det ikke er lett å få tak i kort.
Har en Gaui 330x-s.Men har et nytt prosjekt på gang når jeg får tat i et kort
PS. Noen som hvet når nye kort er på gang ??
Mvh hugin
Posted 14 March 2012 - 11:14 AM
Jeg har bygget en quad delvis etter oppskrift på NRKBeta, som foreløpig har et KK-kort, men det har jeg ikke fått helt til å fungere foreløpig. Holder også på å bygge meg noen CC-kort, men jeg hadde klart å bestille feil gyroer, så da tar det en stund til før jeg blir ferdig med dem. Har også bygget et HK450 Pro helikopter som er ferdig, har bare oppsett igjen. Og et trikopter RCexplorer.se V2.5 er også planlagt.
Posted 21 March 2012 - 06:40 PM
Også i startgropa, har bygget 2 quad så langt. Første rammen var en MikroKopter ramme med utstyr fra hobbyking, styrekort fra KK. Ble aldri helt stabil.
Har nå laget egen ramme og bruker stort sett de samme komponentene som på første rammen. selvbygd ramme er tyngre og større, og mye enklere å fly enn en første mini ramma
Nå håper jeg få tak i en OP kontroller, den fra KK mangler accelerometer
Posted 30 March 2012 - 10:51 AM
Hei,
Også i startgropa, har bygget 2 quad så langt. Første rammen var en MikroKopter ramme med utstyr fra hobbyking, styrekort fra KK. Ble aldri helt stabil.
Har nå laget egen ramme og bruker stort sett de samme komponentene som på første rammen. selvbygd ramme er tyngre og større, og mye enklere å fly enn en første mini ramma
Nå håper jeg få tak i en OP kontroller, den fra KK mangler accelerometer
Gissar att det lär komma nyheter efter att core-teamet har vart i Portugal, så avvakta under April för mer info
Team Naughty Moose at your disposal - http://tnm-gallery.hayvosh.net
-ICONIC-X v1 TigerMotor AT2216-9 powered by OP Revolution FC
-HobbyKing TekSumo contolled with OPLink and Atom v2 FC
-Deep Reaper XL 61'' powered by OP Revolution & OP-GPS
-HSP 1:10 Brontosaurus 4x4 CC3D and OP-GPS
Forever dedicated to OpenPilot!
Swedish? Then go here : Svenska forumet
Posted 07 November 2012 - 09:25 PM
Er det noen av dere som vet hvorfor det ikke er noen varer til salgs i "Vår butikk i Portugal" /OP Eu? Det finnes jo varer i OP Global.
I går mottok jeg 2 stk CC3D i noen fine sorte esker. Er i gang med et nytt kvadrokopter som skal være ferdig til våren, senest.
(Jeg blir bortreist til utlandet mesteparten av vinteren).
Har dere fått kjøpt noe nytt i det siste - f.eks. CC3D?
Med hilsen Makita
Posted 08 November 2012 - 02:10 PM
Posted 09 November 2012 - 06:41 PM
mens det ikke fins tilsvarende for EU store. Jeg kunne tenkt meg både GPS modulen og andre varer, men frakt fra Australia er langt dyrere enn fra Portugal. Jeg ønsker alle varer fra alle utsalgssteder, dersom det ikke finnes andre gode grunner som tilsier noe annet.
Med hilsen Makita

Norway
Sweden